Απαιτούμε κάλυψη όλων των αιτημάτων παράλληλης στήριξης στην α΄φάση προσλήψεων

Απευθυνόμαστε στο ΥΠΑΙΘ με αφορμή ανεπίσημα δημοσιεύματα σχετικά με τη στελέχωση των θέσεων για την παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση.  Η οποιαδήποτε πρόθεση να καλυφθεί κάθε σχολική μονάδα με ως 2 εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης ανεξάρτητα από τις πραγματικές ανάγκες θα συνιστούσε κατάφωρη παραβίαση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πάγια θέση του συλλόγου μας, δέκα και πλέον έτη, αποτελεί η πλήρης και έγκαιρη κάλυψη των μαθητών που δικαιούνται υποστήριξη μέσω του θεσμού της παράλληλης στήριξης. Κάθε άλλη επιλογή από την πλευρά του υπουργείου αποτελεί παραβίαση μιας σειράς διεθνών συμβάσεων των δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρίες, τις οποίες το ίδιο επικαλείται στα επίσημα έγγραφα και αιτιολογικές εκθέσεις τις οποίες έχει υιοθετήσει. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τα άρθρα 2, 28 και 29 της διεθνούς σύμβασης για τα δικαιώματα του παιδιού, τα συμβαλλόμενα μέλη υποχρεούνται να παρέχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση σε κάθε παιδί αδιακρίτως με γνώμονα την αρχή της ισότητας. Επιπλέον, στο άρθρο 23 της προαναφερόμενης σύμβασης τα παιδιά με αναπηρία έχουν δικαίωμα στην << αποκλειστική πρόσβαση στην εκπαίδευση, στην επιμόρφωση… επαγγελματική εκπαίδευση…, έτσι που να επιτυγχάνεται η όσο το δυνατόν πληρέστερη κοινωνική ένταξη και προσωπική να ανάπτυξη…>>.   Υπενθυμίζουμε, επίσης, τα σχετικά πορίσματα του Συνηγόρου του Πολίτη και του Παιδιού στα οποία περιγράφονται αναλυτικά οι στρεβλώσεις και τα προβλήματα που εντοπίζει στη λειτουργία του θεσμού.  Οι εκπαιδευτικοί της Παράλληλης Στήριξης επιβάλλεται να προσλαμβάνονται και να τοποθετούνται από την αρχή του σχολικού έτους όπως και όλοι οι εκπαιδευτικοί. Μόνο έτσι θα είναι εφικτή η ουσιαστική συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης, η θέσπιση κοινών στόχων και κοινού τρόπου αντιμετώπισης των όποιων εκπαιδευτικών ζητημάτων. Είναι σημαντικό οι μαθητές να γνωρίζουν εξ αρχής ότι στο τμήμα τους γίνεται συνδιδασκαλία με τον όρο της συνεκπαίδευσης.

Η άφιξη του εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, πολλές φορές στα μέσα της, δε συμβάλλει στην εδραίωση της αντίληψης περί δύο ισότιμων εκπαιδευτικών.

Απαιτούμε πλήρη κάλυψη των αιτημάτων παράλληλης στήριξης από την α’  φάση προσλήψεων.

Το ΔΣ του ΣΑΤΕΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.