Χώρος συζητήσεων των συλλόγων αποφοίτων τμημάτων ειδικής αγωγής

ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΟ ΤΕ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗ

Συζητήσεις πάνω σε θέματα ειδικής αγωγής, αναπηρίας κι εκπαίδευσης
Κανόνες Φόρουμ
Καλωσορίσατε στα δημόσια φόρουμ των Σ.Α.Τ.Ε.Α.! Σας παρακαλούμε να τηρήσετε τους παρακάτω κανόνες χρήσης για όσο διάστημα συμμετέχετε στο φόρουμ.

1. Απαγορεύονται οι χυδαίες εκφράσεις.
2. Απαγορεύεται η χρήση και δημοσίευση προσωπικών δεδομένων.
3. Γράφουμε μόνο σε ελληνικό ή λατινικό αλφάβητο αντίστοιχο με τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε. Απαγορεύονται τα Greeklish.
4. Απαγορεύεται να γράφουμε ολόκληρο το κείμενο της ανάρτησής μας με κεφαλαία γράμματα.
5. Οι τίτλοι των θεμάτων προς συζήτηση πρέπει να είναι σαφείς και σχετικοί με το θέμα.
6. Προτού ανοίξετε ένα θέμα βεβαιωθείτε ότι δεν έχει δημοσιευτεί ήδη από κάποιον άλλο. Εάν έχει δημοσιευτεί ήδη, συνεχίστε τη συζήτηση εκεί.
7. Τα θέματα δεν πρέπει να συγχέονται μεταξύ τους, π.χ. ένα παιδαγωγικό θέμα στην κατηγορία των νομικών θεμάτων.

Σε περίπτωση που παραβιάσει κάποιος τους κανόνες 1 και 2 οι αναρτήσεις θα διαγράφονται από τους συντονιστές δημόσιων φόρουμ. Στην περίπτωση παράβασης των κανόνων 3 και 4 θα γίνεται δημόσια και προσωπική σύσταση από τους συντονιστές. Σε περίπτωση μη τήρησης του κανόνα 5 οι συντονιστές έχουν δικαίωμα αποσαφήνισης του τίτλου. Στην περίπτωση παράβασης των κανόνων 6 και 7 οι συντονιστές είναι υποχρεωμένοι να μεταφέρουν την ανάρτηση στη θεματική κατηγορία στην οποία ανήκει.

ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΟ ΤΕ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗ

Δημοσίευσηαπό maria2 » 11 Φεβ 2015 18:51

Καλησπέρα, θέλω την βοήθεια σας για ένα μικρό θέμα που παρουσιάστηκε στο σχολείο.
Υπάρχει μια μαθήτρια της Α'δημοτικού η οπόια δεν μιλάει(μιλάει πολύ επιλεκτικά)και δείχνει να μην αντιλαμβάνεται πολλά απο αυτά που συμβαίνουν γύρω της. Πέρσι πήγε στα Κεδδυ με τους γονείς της αφού τους χιλιοπαρακάλεσαν οι νηπιαγωγοί και τους πλήρωσαν τα έξοδα μεταφοράς, αλλά στα Κεδδύ δν μπόρεσαν να βγάλουν διάγνωση επειδή το παιδί δεν συνεργάστηκε. Παρέπεμψαν του γονείς να πάρουν πρώτα διάγνωση απο ειδικο παιδοψυχίατρο που βρίσκεται μόνο σε νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και των Σερρών.
Οι γονείς βέβαια δεν πήγαν και απο τότε δείχνουν πλήρη αδιαφορία.
Φετος υπάρχει θέμα και η δασκάλα της τάξης με ρώτησε τι μπορούμε να κάνουμε για το παιδί. Επειδή στην Καβάλα που βρίσκομαι υπάρχει ρητή απαγόρευση στο να παίρνουμε παιδιά χωρίς διάγνωση είπα να πάρω τηλέφωνο στα Κεδδυ και μου απαγόρευσαν να πάρω το παιδί, αν και τους ρώτησα πολλές φορές τι μπορούμε να κάνουμε σαν σχολείο.
Συγκεκριμένα μου είπαν πως αν οι γονεις αδιαφορούς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.
Σήμερα ήρθε η σύμβουλος γενικής και συζητήθηκε το θέμα. Όταν της ανέφερα οτι δεν πήρα τη μαθήτρια γιατί δεν μου το επέτρεψαν μου είπε θα την πάρεις επειδή το λέω εγώ και δεν με άφησε να πω τίποτα.
Σκέφτομαι να πάρω την μαθήτρια για αξιολόγηση αλλά δεν υπάρχει ούετ η στοιχειώσης συνεργασία με του γονείς..Τι άλλο θα μπορούσα να κάνω;Να καλούσα ίσως τον σύμβουλο ειδικής να την δεί;
Συγνώμη αν σας κούρασα..
maria2  
 
Δημοσιεύσεις: 13

Re: ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΟ ΤΕ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗ

Δημοσίευσηαπό komalezi » 11 Φεβ 2015 21:14

Μαρία Καλησπέρα,

Καταρχήν χαιρετίσματα στην πατρίδα μου την Καβαλά,

Γενικότερα υπάρχει ένας άγραφος κανόνας όπου δεν πέρνουμε μαθητές από την πρώτη δημοτικού στο τμήμα ένταξης, διότι τα παιδιά βρίσκονται σε μεταβατικό στάδιο προσαρμογής στο σχολείο. (Πράγματι κάποια παιδιά στην Β΄δημοτικού έχουν διαφορετική εικόνα)

Πολύ σωστά σου αναφέρουν από το Κεδδυ ότι δεν μπορείς να πάρεις την μαθήτρια στο Τ.Ε. αφού δεν έχει κάποια επίσημη διάγνωση (επίσημες διαγνώσεις δίνει εκτός από το ΚΕΔΔΥ και τα Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα όπως και κάποια νοσοκομεία, που αναφέρονται ρητά στη νομοθεσία, αν το αναζητήσεις θα βρείς το νόμο, γι' αυτό και ως δεύτερο βήμα ζήτησαν από τους γονείς να απευθυνθούν σε κάποιο ψυχίατρο νοσοκομείου).

Τώρα τι μπορείς να κάνεις;

Λοιπόν, ακόμη και αν είχες διάγνωση από το ΚΕΔΔΥ ή από άλλο επίσημο φορέα, που θα πρότεινε στο τέλος ξεκάθαρη πρόταση φοίτηση σε συγκεκριμένο πλαίσιο πχ ΤΕ εάν οι γονείς δεν υπέγραφαν υπέυθυνη δήλωση που δείχνουν την σύμφωνη γνώμη για την φοίτηση στο ΤΕ, τότε απλά δεν μπορείς να την πάρεις. Όχι μόνο Σχολικοί Σύμβουλοι και διευθυντές, αλλά και ο υπουργός να έλεγε πάρτην, εαν οι γονείς δεν θέλουν, τότε είναι δικαίωμα του παιδιού τους τα βρίσκεται μέσα στην τάξη (ένταξη!!!).

Επειδή αυτές οι περιπτώσεις όμως είναι πολύ συχνές στην καθημερινότητα του σχολείου και επειδή και εσυ πρέπει να κάνεις ότι σου αναλογεί στο ρόλο που έχεις τηρώντας την νομοθεσία ακολουθείς το εξής:

1. Ζητάς από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης να παρατηρήσει τις συμπεριφορές της μαθήτριας εντός της τάξης που προβληματίζουν και συντάσει και με την δική σου βοήθεια προαιρετικά, Π.Π.Ε. περιγραφική παιδαγωγική έκθεση (το γκουγκλάρεις και το βρίσκεις).

2. Συμπληρώνεις σε συνέχεια με την Π.Π.Ε. το Β.Π.Π. (βραχύχρονο πρόγραμμα παρέμβασης - γκουγκλάρεις πάλι) όπου βάζεται 1-2 διδακτικούς στόχους (απλούς) για να δουλευτούν σε διάρκεια 1-2 μήνες εντός της τάξης από τη δασκάλα.

3. Συμπληρώνεις πάνω στο έντυπο του Β.Π.Π. μετά από 1-2 μήνες πως πήγε το πρόγραμμα. Αν πήγε καλά, δουλέυεται πάλι με στόχους ατομικά, με δικές σου ιδέες και υποστήριξη στην δασκάλα. Αν δεν πήγε καλά τότε εσύ περιγράφεις μια Παιδαγωγική Έκθεση (δική σου, όχι σαν την προηγούμενη) όπου περιγράφεις τις διαδικασίες που προηγήθηκαν και την παρουσιάζεις στο Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, τεκμηριωμένα, όπου εισηγήσε την αποστολή των στοιχείων που συνέλεξες στο Σχολικό Σύμ, ΕΑΕ ώστε να σου δώσει γραπτή έγκριση. Προσοχή για να στείλεις τα στοιχεία με τις παρατηρήσεις και τις φόρμες που συμπλήρωσες για το παιδί στο σύμβουλο (έντυπα ή ηλεκτρονικά) θα πρέπει ομόφωνα τα μέλη του συλλόγου να συμφωνούν για αυτό. Επίσης τα στοιχεία δεν τα στέλνεις εσύ αλλά με διαβιβαστικό ο διευθυντής εκπροσωπώντας το Σύλλογο διδασκόντων. Προσοχή επίσης όταν θα συζητήσετε το θέμα για την μαθήτρια όπου εσύ θα το παρουσιάσεις, θα ζητήσεις να γραφτούν τα λεγόμενα στα πρακτικά του βιβλίου πρακτικού (όχι όμως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και λεπτομέριες).

4. Ας υποθέσουμε ότι όλα πάνε καλά και ότι ο σύμβουλος ΕΑΕ σου στέλνει μετά από λίγο διάστημα την γραπτή έγκριση του. Εσύ για να πάρεις την μαθήτρια πρέπει πάλι να μιλήσεις με τους γονείς και να πάρεις την γραπτή τους έγκριση - υπέυθυνη δήλωση.

5. Πρέπει να διευκρινήσεις πριν ακολουθήσεις τα παραπάνω βήματα εαν λειτουργεί ΕΔΕΑΥ (δηλαδή διεπιστημονική επιτροπή από ψυχολόγο - κοινωνική λειτουργό κλπ) με βάση τον πρόσφατο νόμο. Το πιθανότερο είναι ότι δεν λειτουργεί αλλά πρέπει να το διευκρινήσεις. Αν λειτουργεί ανατρέπεται το παραπάνω σενάριο και ακολουθούμε τα βήματα που προβλέπει η νομοθεσία για τις ΕΔΕΑΥ.

Τέλος επειδή στα σχολεία επικρατεί ο νόμος της παλιάς καραβάνας, ο καθένας μπορεί να λέει και νά κάνει ότι θέλει με την εμπειρία και την επιστημοσύνη του. Επειδή επίσης τα δύσκολα παιδιά απλά τα στέλνουμε στην δασκάλα ειδικής αγωγής, και μόλις το πάρει αποτελεί πλέον δικός της πρόβλημα και όχι του σχολείου όπως γινόταν παλιά, τότε είναι καλό να ακολουθούνται οι παραπάνω διαδικασίες που είναι και πλέον νομότυπες.

Προσοχή δεν μπορείς να πάρεις την μαθήτρια στην τάξη σου για άτυπη αξιολόγηση (ακόμη και αν το λέει η σχολική σύμβουλος γενικής) χωρίς την προφορική έστω έγκριση των γονέων, διότι η μαθήτρια έχει σχολικό πρόγραμμα και κάθε παρέκλιση από αυτό (πχ επίσκεψη στο ΤΕ για άτυπη αξιολόγηση από σένα) κρίνεται αδικαιολόγητη. Εδώ θα θελα να δώσω ένα παράδειγμα όταν ένα παιδάκι ενώ λέει το πρόγραμμα ότι έχει πχ μαθηματικά αλλά είναι σε μια εκδρομή η στο αμφιθέατρο του σχολείου για μια παράσταση ή όταν θα έρθει ένας τροχονόμος να μιλήσει στην τάξη για τον ΚΟΚ όλα αυτά γράφονται στο πρακτικό του σχολείου. Για αυτό όταν η δασκάλα της τάξης πχ αρρωσταίνει, ο σύλλογος δασκάλων αποφασίζει με πρακτικό σ' αυτές τις περιπτώσεις αν μοιράζονται τα παιδιά ή αν μπαίνει κάποιος δάσκαλος που έχει κενό στην τάξη. Θέλω να πω δηλαδή ότι αν εσυ πάρεις το παιδί για άτυπη αξιολόγηση στην τάξη (που και εσύ έχεις συγκεκριμένο πρόγραμμα μαθημάτων στην τάξη σου) τότε είσαι στον αέρα αν δεν περάσει το θέμα μέσα από σύλλογο και το βιβλίο πρακτικών του συλλόγου, όπως αναφέρθηκα πρίν στα βήματα.

Για το εαν πρέπει να μιλήσεις με τον Σχολικό Σύμ. ΕΑΕ γνώμη είναι να μιλήσεις ή καλύτερα να γράψεις ένα email. Έχεις υπ' όψιν σου ότι έπειδή ο χώρος μας είναι ευαίσθητος και όλοι θέλουν να ξεμπερδεύουν, βιάζονται και ψάχνουν άμεσες λύσεις. Άλλα μπορεί να σου πούν προφορικά και μετά να σε κρεμάσουν και μετά να σε συγχωρήσουν κιόλας αν βάλεις και κανα βυσματάκι στη μέση (γιατί είσαι πρωτάρα, αναπληρώτρια, νέα κλπ). Έχουμε πάντα έγγραφα και όχι λόγια που αλλάζουν.

Εαν ακολουθείς νομοθεσία και εγκυκλίους, έχεις πάντα γραπτά και αποδεικτικά και γνωρίζεις τα βήματα, τότε είσαι και ασφαλής αλλά βοηθάς και το παιδί, το σχολείο και τους συναδέρφους.

Μαρία προσπάθησα να είμαι όσο αναλυτικότερος μπορούσα, αν έχεις και άλλες απορίες μπορείς να στείλεις και να ακουστούν και άλλες απόωεις συνάδελφων.

Επίσης να γραφτείς στο σύλλογο όπου μπορείς να βρεις στο εσωτερικό φορουμ αντίστοιχα θέματα και άλλα και μπορεί να προκύψουν στην πορεία.

Καλά να περνάς στην όμορφη Καβάλα! ;)
komalezi  
 
Δημοσιεύσεις: 14

Re: ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΟ ΤΕ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗ

Δημοσίευσηαπό maria2 » 11 Φεβ 2015 21:41

Συμπατριώτη ευχαριστώ για το χρόνο και την υπομονή σου!
Επειδή θέλω να είμαι τυπική σε τέτοια θέματα θα ξεκινησω τη διαδικασία απο την αρχή, όπως και για κάθε άλλο μαθητή αν και η συγκεκριμένη μαθήτρια έχει επικεφθει τα Κεδδυ.
Διάγνωση πάντως δεν προκειται να παρει αν δεν επισκεφθεί κάποιο ιατροπαιδαγωγικό, όπως μου ξεκαθάρισαν.
Οι γονείς δεν έχουν πρόβλημα να έρθει στο τμήμα, απο την στιγμή που είναι δωρεάν όπως είπαν, αλλά η συμμετοχή τους σταματά εκεί.
Αρχικά λοιπόν, θα ζητήσω γραπτά την έγκριση τους και θα προσπαθήσω να επικοινωνήσω με τον σύμβουλο.
:)
maria2  
 
Δημοσιεύσεις: 13


Επιστροφή στο Γενικά



Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτό το Φόρουμ: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group •
Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com
Theme created by StylerBB.net
cron