Χώρος συζητήσεων των συλλόγων αποφοίτων τμημάτων ειδικής αγωγής

Κείμενο για τα δικαιώματα μαθητών με ε.ε.α

Συζητήσεις πάνω σε θέματα ειδικής αγωγής, αναπηρίας κι εκπαίδευσης
Κανόνες Φόρουμ
Καλωσορίσατε στα δημόσια φόρουμ των Σ.Α.Τ.Ε.Α.! Σας παρακαλούμε να τηρήσετε τους παρακάτω κανόνες χρήσης για όσο διάστημα συμμετέχετε στο φόρουμ.

1. Απαγορεύονται οι χυδαίες εκφράσεις.
2. Απαγορεύεται η χρήση και δημοσίευση προσωπικών δεδομένων.
3. Γράφουμε μόνο σε ελληνικό ή λατινικό αλφάβητο αντίστοιχο με τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε. Απαγορεύονται τα Greeklish.
4. Απαγορεύεται να γράφουμε ολόκληρο το κείμενο της ανάρτησής μας με κεφαλαία γράμματα.
5. Οι τίτλοι των θεμάτων προς συζήτηση πρέπει να είναι σαφείς και σχετικοί με το θέμα.
6. Προτού ανοίξετε ένα θέμα βεβαιωθείτε ότι δεν έχει δημοσιευτεί ήδη από κάποιον άλλο. Εάν έχει δημοσιευτεί ήδη, συνεχίστε τη συζήτηση εκεί.
7. Τα θέματα δεν πρέπει να συγχέονται μεταξύ τους, π.χ. ένα παιδαγωγικό θέμα στην κατηγορία των νομικών θεμάτων.

Σε περίπτωση που παραβιάσει κάποιος τους κανόνες 1 και 2 οι αναρτήσεις θα διαγράφονται από τους συντονιστές δημόσιων φόρουμ. Στην περίπτωση παράβασης των κανόνων 3 και 4 θα γίνεται δημόσια και προσωπική σύσταση από τους συντονιστές. Σε περίπτωση μη τήρησης του κανόνα 5 οι συντονιστές έχουν δικαίωμα αποσαφήνισης του τίτλου. Στην περίπτωση παράβασης των κανόνων 6 και 7 οι συντονιστές είναι υποχρεωμένοι να μεταφέρουν την ανάρτηση στη θεματική κατηγορία στην οποία ανήκει.

Κείμενο για τα δικαιώματα μαθητών με ε.ε.α

Δημοσίευσηαπό omadaattikis » 03 Δεκ 2012 17:34

Tο παρακάτω κείμενο συνέταξε η ομάδα Αττικής προκειμένου να σταλεί στους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων σε όλα τα σχολεία της Πρτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας.
"Σύνταγμα της Ελλάδας
«Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας σ’ όλες τις βαθμίδες της στα κρατικά εκπαιδευτήρια.
Το κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται καθώς κι αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους» (Άρθρο 16, παράγραφος 4)
«… Όσοι πάσχουν από ανίατη σωματική ή πνευματική νόσο έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το κράτος» (Άρθρο 21, παράγραφος 2)

Έτσι, λοιπόν, η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση είναι οι εκπαιδευτικές υπηρεσίες που παρέχει το κράτος σε μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η πολιτεία δεσμεύεται, σύμφωνα με το νόμο 3699, άρθρο 1, παράγραφος 1:
• να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει τον υποχρεωτικό και δωρεάν χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης
• να παρέχει ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία, ανεξάρτητη διαβίωση, οικονομική αυτάρκεια και αυτονομία.
Οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες διερευνώνται και διαπιστώνονται από τα ΚΕΔΔΥ, από πιστοποιημένα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα κι από Ειδικές Διαγνωστικές Επιτροπές Αξιολόγησης. Οι διαγνωστικοί αυτοί φορείς κρίνουν ποια από τις δομές της ειδικής αγωγής είναι καταλληλότερη για το μαθητή αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Οι δομές στις οποίες μπορεί να φοιτήσει ένας μαθητής με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι οι εξής:
• Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου
• Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου με παράλληλη στήριξη
• Σε Τμήματα Ένταξης
• Σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
• Στο σπίτι με διδασκαλία κατ’ οίκον
Πιο συγκεκριμένα:
1) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου μπορούν να φοιτήσουν οι μαθητές με ήπιες μαθησιακές δυσκολίες.
2) Η παράλληλη στήριξη παρέχεται κατόπιν γνωμάτευσης από τα ΚΕΔΔΥ.
Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί είναι η εξης:
Οι γονείς κάνουν αίτηση στο σχολείο όπου φοιτά ο μαθητής υποβάλλοντας μαζί και την γνωμάτευση που έχουν λάβει από τα ΚΕΔΔΥ, στην οποία πρέπει να αναγράφεται ο λόγος που προτείνεται η παράλληλη στήριξη (και όχι κάποια άλλη δομή) καθώς και πόσες ώρες προτείνονται. Συνήθως οι αιτήσεις αυτές γίνονται μέχρι τα μέσα Οκτώβρη. Αιτήσεις πέρα από αυτήν την ημερομηνία δε γίνονται δεκτές. Στη συνέχεια τα έγγραφα στέλνονται στο τμήμα ειδικής αγωγής του υπουργείου παιδείας ώστε να εγκριθεί η παράλληλη στήριξη για τον μαθητή. Εφόσον εγκριθεί κινούνται διαδικασίες για προσλήψεις. Ισχύει για μια σχολική χρονιά. Κάθε νέα σχολική χρονιά πρέπει να ακολουθείται η ίδια διαδικασία .
Αν ο μαθητής έχει διάγνωση αυτισμού εγκρίνεται αυτόματα η παράλληλη στήριξη . Αν ο μαθητής δεν αυτοεξυπηρετείται τότε το υπουργείο παιδείας προσλαμβάνει ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Από το 2010 η παράλληλη στήριξη έχει ενταχθεί σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ που ολοκληρώνεται το 2013(ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3966 Άρθρο 56.εδαφιο α)
Σχετικά με τις ώρες που εγκρίνονται για κάθε μαθητή αρμόδιο είναι το ΚΕΔΔΥ. Συνήθως προτείνονται 24 ώρες για κάθε μαθητή δηλαδή το σύνολο του διδακτικού ωραρίου ενός δασκάλου,που σημαίνει ένας δάσκαλος για κάθε μαθητή. Βάσει του παραπάνω νόμου όμως (1899,αρθρο 56,εδαφιο α) Οι εκπαιδευτικοί όλων των ανωτέρω κλάδων μπορεί να παρέχουν συμπληρωματικά και ………εξατομικευμένο υποστηρικτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο πλαίσιο της συνεκπαίδευσης και σε άλλους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που καθορίζεται κατά περίπτωση, ως προς την αναγκαιότητα και τις ώρες υποστήριξης,
από το οικείο ΚΕΔΔΥ. Φέτος οι διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πολλών περιοχών τοποθέτησαν δασκάλους ειδικής αγωγής σε 2,3 ακόμα και 4 μαθητές για παράλληλη στήριξη, ακυρώνοντας με αυτόν τον τρόπο τους σκοπούς και την παιδαγωγική αξία της εν λόγω δομής υποστήριξης προς μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
3) Σε Τμήμα Ένταξης, το οποίο είναι ένα ξεχωριστό τμήμα μέσα στο γενικό σχολείο. Υπεύθυνος του τμήματος είναι ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ο οποίος δημιουργεί εξατομικευμένα προγράμματα ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή. Ο μαθητής μπορεί να παρακολουθήσει έως και 15 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως. Τα τμήματα μπορεί να είναι ατομικά ή και ομαδικά. Ο αριθμός των μαθητών που παρακολουθούν το τμήμα ένταξης δεν πρέπει να ξεπερνά τους 12. Η δημιουργία των τμημάτων αυτών έχει ως σκοπό να εντάξει τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή και άλλες αναπηρίες στο τμήμα γενικής αγωγής και γι΄ αυτόν το λόγο οι μαθητές δεν αποκόπτονται από τα τμήματά τους. Τα Τμήματα Ένταξης μπορούν να τα παρακολουθήσουν και μαθητές που δεν έχουν γνωμάτευση από διαγνωστικό φορέα, εφόσον γίνει αξιολόγηση από τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη του σχολικού σύμβουλου ΕΑΕ καθώς και των γονέων του μαθητή. Τέλος, τα Τ.Ε. μπορούν να τα παρακολουθήσουν και μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται με την παρουσία Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού. (νόμος 3699 αρθρο 6,παραγ 1,εδαφιο γ)
4) Οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, είναι αυτοτελής σχολικές μονάδες που φιλοξενούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι, λόγο των ειδικών εκπαιδευτικών τους αναγκών χρειάζονται την στήριξη της διεπιστημονικής ομάδας που στελεχώνει τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Η διεπιστημονική ομάδα περιλαμβάνει δάσκαλο Ε.Α.Ε, ψυχολόγο, κοινωνική λειτουργό, λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, γυμναστή, ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Οι μαθητές φοιτούν σε αυτές ως το 14ο έτος ηλικίας και με δυνατότητα παρατασης της φοιτησης ως το 15ο έτος.
5) Σε περίπτωση που ο μαθητής δεν μπορεί να παρακολουθήσει το πρόγραμμα του σχολείου λόγω προβλημάτων υγείας ή συγκεκριμένων εκπαιδευτικών αναγκών τότε οι γονείς μπορούν να υποβάλλουν αίτηση μέσω του σχολείου στην πρωτοβάθμια διεύθυνση που ανήκει για να εγκριθεί κατ΄οίκον διδασκαλία. Συνήθως οι ώρες που εγκρίνονται για κάθε μαθητή ειναι από 5 ως 10 την εβδομάδα. ( ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3699 αρθρο 6,παραγραφος 4, εδαφιο γ)"
omadaattikis  
 

Re: Κείμενο για τα δικαιώματα μαθητών με ε.ε.α

Δημοσίευσηαπό katerina halastani » 05 Δεκ 2012 21:57

Στην προτελευταία παράγραφο πρέπει να διορθώσουμε το "αυτοτελής" σε "αυτοτελείς" και το "λόγο" σε "λόγω".
katerina halastani  
 
Δημοσιεύσεις: 68


Επιστροφή στο Γενικά



Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτό το Φόρουμ: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group •
Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com
Theme created by StylerBB.net
cron