Στηρίζουμε τη Παιδεία και όχι τις γραφειοκρατικές «καινοτομίες» του ΥΠΑΙΘ

Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς βρήκε τους εκπαιδευτικούς και των δύο βαθμίδων να διαβάζουν τη μια Υπουργική Απόφαση πίσω από την άλλη. Εγκύκλιοι για μέντορες, ενδοσχολικούς συμβούλους και εκπαιδευτικούς ομίλους. Για μια ακόμη φορά δεν έχει ζητηθεί ή δεν έχει ληφθεί υπόψη η γνώμη του εκπαιδευτικού κόσμου για το τι πραγματικά είναι ένα σύγχρονο δημόσιο σχολείο. Θεσμοί χωρίς καμία επιστημονική ή παιδαγωγική βάση και σίγουρα αντί-συναδελφικοί και αντί-εργατικοί, έρχονται για να επιταχύνουν τη διάλυση της δημόσιας δωρεάν παιδείας;

Με πρόφαση πάντα την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) προωθεί με πλάγιο, επιτακτικό και εντατικό τρόπο την εφαρμογή και εγκαθίδρυση της αξιολόγησης. Ειδικότερα, με τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συμβούλους καταλύει τη συνοχή του Συλλόγου Διδασκόντων, ευνοεί στην αξιολόγηση όσων αναλαμβάνουν αυτούς τους ρόλους, προωθεί τον ανταγωνισμό μεταξύ εκπαιδευτικών ενώ με τους ομίλους επιβάλλει την άμισθη εργασία εντός σχολικού πλαισίου. Μετά από δύο πολύ δύσκολα χρόνια πανδημιας οι μαθήτριες και οι μαθητές ποσώς έχουν ανάγκη να καθίσουν μέχρι τις 5μιση το απόγευμα στη σχολική τους μονάδα. Αντιθέτως έχουν ανάγκη από ουσιαστικότερη εκπαίδευση στο πρωινό τους ωραρίου. Κάτι που επιτυγχάνεται με τρομερή προσπάθεια και προσωπικό κόστος από τους εκπαιδευτικούς καθώς η χρηματοδότηση των μονάδων, οι υποδομές και τα υλικά είναι ανύπαρκτα ενώ αντιθέτως τα κενά των δασκάλων χιλιάδες. Να αναφέρουμε φυσικά ότι εκπαιδευτικοί που προσλήφθηκαν σε νησιωτικές περιοχές ήρθαν αντιμέτωποι με ανήκουστα ενοίκια και δυσκολεύονται να βρούνε στέγη. Όσοι δεν παραιτηθούν, θα αναγκάζονται να προσέρχονται καθημερινά σε έναν ελεγκτικό χώρο εργασίας όπου θα πρέπει συνεχώς να αποδεικνύουν το έργο τους, ενώ πιθανότατα δε θα έχουν βρει ακόμα στέγη.

Το ΥΠΑΙΘ στα τέλη του καλοκαιριού και εν μέσω διακοπών όπως συνηθίζει, εισήγαγε αυτούς τους νέους θεσμούς στη δημόσια εκπαίδευση γνωρίζοντας πως τη δεδομένη χρονική περίοδο δεν υπήρχαν τα απαραίτητα αντανακλαστικά των εκπαιδευτικών για να το εμποδίσουν. Έχουμε όμως ακόμα μια ευκαιρία για να εμποδίσουμε αυτή τη φορά την εφαρμογή τους. Ενωμένοι όλοι, συλλογικά και όχι διασπαστικά, μπορούμε να φωνάξουμε ένα ηχηρό στοπ στα σχέδια του ΥΠΑΙΘ. Ας αγωνιστούμε όλες και όλοι μαζί για ένα παιδαγωγικό, αλληλέγγυο  και δημιουργικό δήμοσιο δωρεάν σχολείο, και όχι για ένα σχολείο εσωτερικών ανταγωνισμών, γραφειοκρατίας, αέναου κυνηγιού προσόντων, συγκέντρωσης εξουσίας σε πρόσωπα, αξιολόγησης και προσεχώς ιδιωτικοποιήσεων. Καλούμε με τη σειρά μας τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στην απεργία-αποχή που προκήρυξε η ΔΟΕ από τις διαδικασίες των Υπουργικών Αποφάσεων. Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στα τοπικά σωματεία και τους συλλόγους τους.

Στηρίζουμε δυναμικά με μια φωνή τη δημόσια δωρεάν Παιδεία.

Το ΔΣ του ΣΑΤΕΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.