ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΤΩΝ ΠΕ61 ΚΑΙ ΠΕ71 ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Στις 31/03/2022 εκδόθηκε η εγκύκλιος με Αρ. Πρωτ. 36563/Η2 με τίτλο “ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023 KAI ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟ ΕΤΟΣ 2023 ΝΟΤΙΟΥ ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΟΥ”. Με την παρούσα εγκύκλιο καλούνται οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να εργαστούν στο εξωτερικό σε σχολεία της ομογένειας να δηλώσουν την περιοχή προτίμησης τους. Στο Παράρτημα III της εγκυκλίου, υπάρχει πίνακας στον οποίο αναγράφονται οι ειδικότητες / κλάδοι εκπαιδευτικών για τους οποίους προσφέρονται θέσεις εργασίας στην κάθε χώρα ξεχωριστά.

 Μετά λύπης μας παρατηρούμε ότι σε καμία χώρα δεν αναζητούνται οι ειδικότητες που στηρίζουν τις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), δηλαδή των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71. Διερωτόμαστε αν υπάρχει μέριμνα για την εκπαιδευτική στήριξη των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες(ε.ε.α.) ή/και αναπηρία για τους Έλληνες μαθητές του εξωτερικού. Η σχολική εκπαίδευση των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να τους προσφέρεται απρόσκοπτα και χωρίς περιορισμούς η ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, όχι μόνο στους μαθητές της ελληνικής επικράτειας, αλλά και σε όσους φοιτούν σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού.

 Η μη ύπαρξη θέσεων για εκπαιδευτικούς ΕΑΕ στα σχολεία του εξωτερικού ωθεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) να μην τους συμπεριλάβει στην παραπάνω εγκύκλιο, αλλά και στις μελλοντικές εγκυκλίους για αποσπάσεις στο εξωτερικό. Με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και ΠΕ71 να είναι ενταγμένοι για πρώτη φορά ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί και έχοντας συμπληρώσει τα τυπικά προσόντα που απαιτούνται για την απόσπαση στο εξωτερικό, θα μπορούσε να προκριθεί η δημιουργία θέσεων σε αυτά τα σχολεία ώστε να στηριχθούν ολόπλευρα οι Έλληνες μαθητές που φοιτούν σε αυτά. Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπόψη γίνεται αντιληπτό ότι με την παραπάνω εγκύκλιο αδικούνται ταυτόχρονα και οι μαθητές με ε.ε.α. ή/και αναπηρία και οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ, στους οποίους δεν δίνεται η δυνατότητα να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε κάποια χώρα του εξωτερικού, όπως ορθώς συμβαίνει με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 Ως ΣΑΤΕΑ αιτούμαστε:

  • Να υπάρξει σχετική ενημέρωση για τη φοίτηση των μαθητών με εεα ή/και αναπηρία που φοιτούν σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού. Πώς επιτυγχάνεται η ισότιμη πρόσβαση για τους μαθητές αυτούς στην εκπαιδευτική διαδικασία; Ποιες είναι οι δομές που υπάρχουν;
  • Να υπάρξει ενημέρωση για τις μελλοντικές προθέσεις του ΥΠΑΙΘ σχετικά με την βέλτιστη εκπαίδευση των μαθητών με ε.ε.α. ή/και αναπηρία που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού.
  • Να αρθεί ο αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΕΑΕ από τις αιτήσεις απόσπασης στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, με έκδοση συμπληρωματικής εγκυκλίου, με επικαιροποιημένους τους πίνακες χωρών / ειδικοτήτων,  για τα σχολεία των χωρών όπου υπάρχει ανάγκη εκπαιδευτικής υποστήριξης σε μαθητές με ε.ε.α. ή/και αναπηρία.
Το Δ.Σ. του ΣΑΤΕΑ 

Τα σχόλια είναι κλειστά.