Δελτίο Τύπου: Να ανακαλέσει το Υπουργείο Παιδείας την εγκύκλιο για τα ΚΕΣΥ

Με αφορμή την πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (05/05/2020 Αρ. Πρωτ.: 51382/ΓΔ4) για την επαναλειτουργία των ΚΕΣΥ ως ΣΑΤΕΑ επισημαίνουμε τα εξής:

-Παρά τις όποιες κριτικές έχουν κατατεθεί προς το παρόν για τα αρνητικά σημεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, σε αυτό το σημείο αξίζει να επισημανθεί ότι και οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ των ΣΜΕΑΕ και των Τ.Ε. καθημερινά καταβάλλουν προσπάθεια με όποιο πρόσφορο μέσο διαθέτουν να στηρίξουν μαθητές, οικογένειες και να συνεργαστούν με συναδέλφους όσο τα σχολεία παραμένουν κλειστά. Επομένως, είναι άστοχο από πλευράς του Υπουργείου να παροτρύνει τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ να παραμερίσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών τους -προτάσσοντας ως δικαιολογία τον κορωνοϊό- και να μετακινηθούν στα ΚΕΣΥ που αποτελούν διακριτή δομή- για την ενίσχυση/ περάτωση των εργασιών τους.
-Για άλλη μια φορά γίνεται φανερή η έλλειψη του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων για την ομαλή διεπιστημονική λειτουργία των ΚΕΣΥ. Αναδεικνύεται έντονα η ανάγκη συμπερίληψης οργανικών θέσεων των ΚΕΣΥ στη διαδικασία μόνιμων διορισμών στην ΕΑΕ από την οποία έχουν αποκλειστεί. Ως γνωστόν οι προσλήψεις των αναπληρωτών στα ΚΕΣΥ πραγματοποιούνται ήδη με το σταγονόμετρο με αποτέλεσμα να υπολειτουργούν και να υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση και υπολειτουργία εις βάρος των μαθητών, των οικογενειών τους και των σχολείων.
-Αξίζει να επισημανθεί ότι τα Β’ ΚΕΣΥ ήδη είχαν πρόβλημα υλικοτεχνικών υποδομών και εξοπλισμό και με οδηγίες “μπαλώματα” για βάρδιες και με απογευματινό ωράριο.
-Το ευρύ φάσμα των αρμοδιοτήτων του ΚΕΣΥ βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη διεπιστημονική εργασία των ΚΕΣΥ όλων των ειδικοτήτων, σε συγκεκριμένα καθηκοντολόγια, δομή και πλάνο οργάνωσης ανάλογα με το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό που στελεχώνει το εκάστοτε ΚΕΣΥ. Για παράδειγμα, η εκπαιδευτική αξιολόγηση των μαθητών και η υποστήριξη των γονέων δεν αποτελεί μια διεκπεραιωτική – αυτοματοποιημένη – τύπου “γραμμή παραγωγής” στην οποία αυτόματα μπορούν να ενσωματωθούν οι “νέοι” συνάδελφοι ως προσωρινή διάθεση-τοποθέτηση.
-Όλα τα παραπάνω, εν τέλει, αποβαίνουν εις βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών (π.χ. ασυνέχεια σε πρόσωπα σε διαδικασία αξιολόγησης, έλλειψη κατάλληλης προετοιμασίας των εκπαιδευτικών που θα τοποθετηθούν σε ΚΕΣΥ για εξοικείωση με αξιολογητικά εργαλεία και εν γένει πρωτόκολλο λειτουργίας των ΚΕΣΥ).

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει την εν λόγω εγκύκλιο και τους συναδέλφους να μη στηρίξουν μια τέτοια αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική ενέργεια.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – ΣΑΤΕΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.