Σεισμός για την Ειδική Αγωγή ως τις 19 Απρίλη!

Καθημερινά όλο και περισσότεροι φορείς δηλώνουν τη συμμετοχή τους στην Πανελλαδική Συγκέντρωση στις 19 Απριλίου. Ταυτόχρονα μέλη των Συλλόγων μας σε συνεργασία με άλλους συλλόγους και φορείς διοργανώνουν κινητοποιήσεις και εκδηλώσεις σε Άγιο Νικόλαο, Κέρκυρα, Φλώρινα, Ξάνθη, Θεσσαλονίκη κ.α. Ο Απρίλης της Ειδικής Αγωγής είναι γεγονός!

Δημοσιεύουμε σχετικές αποφάσεις από το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και από την Ανώτατη  Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδος.        

Θέμα:  Διορισμοί μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή

 Η Συνέλευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην πρόσφατη υπ’ αρ. 4/3-4-2013 συνεδρίασή της διαπιστώνει -για άλλη μια φορά- την σκληρή πραγματικότητα που βιώνει ο χώρος της Ειδικής Αγωγής. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν αρκετά κενά σε εκπαιδευτικούς (σε τμήματα ένταξης και σε παράλληλες στηρίξεις),  σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό.

Εδώ και μια δεκαετία  οι απόφοιτοι του Π.Τ.Ε.Α., καλύπτουν πάγιες και διαρκείς λειτουργικές ανάγκες στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Εργάζονται όμως κάθε χρόνο στα Ειδικά Σχολεία, στα Τμήματα Ένταξης, στις δομές της Ειδικής Αγωγής, ως συμβασιούχοι/αναπληρωτές (ΠΕ61 – ΠΕ71), καθότι ποτέ δε διορίστηκαν είτε μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής (προκηρύχθηκε δυο φορές αλλά ακυρώθηκε) είτε μέσω της πολύχρονης προϋπηρεσίας τους (εκατοντάδες έχουν συμπληρώσει 30μηνο).

ΖΗΤΟΥΜΕ από το Υπουργείο Παιδείας και τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής:

  • Να γίνει άμεση εφαρμογή του Ν. 3699/2008 που προβλέπει το διορισμό στη δημόσια ειδική εκπαίδευση μέσω ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και να γίνει άμεσα διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τους αποφοίτους του Π.Τ.Ε.Α.
  • Να ισχύσει στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής το ίδιο θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για όλους τους αναπληρωτές της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
  • Να τροποποιηθούν άμεσα με Προεδρικό Διάταγμα τα άρθρα 21 και 22 του Ν.3699/2008, σύμφωνα με τα οποία οι διδακτορικοί/μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών προηγούνται του βασικού τίτλου σπουδών στην Ειδική Αγωγή και της προϋπηρεσίας, ανατρέποντας έτσι μόνο για την Ειδική Αγωγή το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για όλη την υπόλοιπη Εκπαίδευση.

Η διάταξη αυτή αποτελεί μοναδική πρωτοτυπία για τη σύνταξη πινάκων αναπληρωτών από το ΥΠαιΘΠΑ και αδικεί κατάφορα τους απόφοιτους Πανεπιστημιακών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, διότι τα κριτήρια αυτά ουδέποτε εφαρμόστηκαν σε οποιονδήποτε άλλο κλάδο της εκπαίδευσης όπου ο βασικός τίτλος σπουδών και όχι τα μεταπτυχιακά αποτελεί το κριτήριο ένταξης στους προαναφερθέντες κλάδους Π.Ε. και λαμβάνεται υπόψη η προϋπηρεσία ως κριτήριο κατάταξης για όλους τους κατόχους τυπικών και ουσιαστικών προσόντων.

Η συγκεκριμένη διάταξη οδηγεί στην κατάργηση των πανεπιστημιακών πτυχίων της χώρας μας και στην άνθιση μιας «βιομηχανίας» μεταπτυχιακών στην Ελλάδα, Βουλγαρία, Ιταλία, και άλλες χώρες, χωρίς πολλές φορές να παρακολουθούν ούτε μια ώρα διδασκαλίας ή χωρίς να κάνουν μια ώρα πρακτική άσκηση.

Για όλα τα παραπάνω η Συνέλευση του Π.Τ.Ε.Α. αποφάσισε να συμμετέχει στη διοργάνωση Πανελλαδικού συλλαλητηρίου για τα θέματα της Ειδικής Αγωγής, την Παρασκευή 19 του Απρίλη   και ώρα 13:00 στο Υπουργείο Παιδείας  σε συνεργασία με τη ΔΟΕ, την ΟΛΜΕ, την ΠΟΣΕΕΠΕΑ, τους γονείς και τους λοιπούς φορείς Ειδικής Αγωγής.

Θεωρώντας ότι οι προτάσεις αυτές μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης στη χώρα μας, ελπίζουμε να γίνουν αποδεκτές και είμαστε στη διάθεσή σας για οποιεσδήποτε διευκρινήσεις στην προσπάθεια για την επίλυση των χρόνιων και οξύτατων προβλημάτων του χώρου.

 

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)
Βερανζέρου 22 6ος όροφος Τηλ. 2105242386 , Fax 2103845434

www.omosp-goneon-athinas.org  , mail@omosp-goneon-athinas.org

  

ΣΤΟΝ ΚΑΙΑΔΑ ΡΙΧΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Με ψήφιση του Ν.4115/2013 και του επίμαχου άρθρου 39 που έρχεται να συμπληρώσει το Ν 3699/2008 η τρικομματική κυβέρνηση έρχεται να βάλει ταφόπλακα στην ειδική αγωγή, να ρίξει τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στον καιάδα, να δημιουργήσει νέα Κωσταλέξια σ΄ όλη την Ελλάδα .

Πρόκειται για ένα νόμο που   κινείται στο πνεύμα των κατευθύνσεων της Ε.Ε. για υποτυπώδη ειδική αγωγή, με άλλοθι την «αποασυλοποίηση» και το υποκριτικό ενδιαφέρον για τη δήθεν ένταξη των μειονεκτούντων παιδιών στα «κανονικά» σχολεία. Στην ουσία όμως η πολιτική «ένταξης» αποτελεί ένα εύσχημο τρόπο  παραπέρα περιθωριοποίησης  αυτών των παιδιών, που καταργεί με οικονομικά κριτήρια την όποια παιδαγωγική θεωρία και πράξη για την ειδική αγωγή.

Η υποχρεωτικότητα που επιβάλει ο νόμος ακολουθεί την εντολή της Ε.Ε. για ένταξη και φοίτηση όλων των ΑμΕΑ στα γενικά σχολεία, με πρόσχημα την αποϊδρυματοποίηση και την επιδίωξη για λιγότερο κρατικό κόστος, την παράδοση της ειδικής εκπαίδευσης στο βωμό του κέρδους, στους νόμους της αγοράς και της ιδιωτικοποίησης

Η πραγματικότητα μιλάει από μόνη της αφού:

-         Ακόμα και σήμερα, πέντε χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου, τα περισσότερα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Από τα 200.000 παιδιά με αναπηρίες που με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς βρίσκονται σε ηλικία εκπαίδευσης, μόνο τα 15.500 φοιτούν σε ειδικά σχολεία και ειδικές τάξεις.

-         Η πλειονότητα των ειδικών σχολείων έχει φοβερές ελλείψεις σε υποδομές και λειτουργούν σε επικίνδυνα και ακατάλληλα κτήρια, χωρίς μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό, εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, βοηθητικό και τεχνικό.

-         Τα κοινά σχολεία, στα οποία υποχρεώνονται να ενταχθούν τα παιδιά, έχουν ακόμα μεγαλύτερες ελλείψεις και σε καμιά περίπτωση δεν έχουν ούτε τις αναγκαίες ελάχιστες υποδομές για αυτά τα παιδιά .

-         Τα τμήματα ένταξης λειτουργούν μέχρι τα μέσα του χρόνου ή και όλο το χρόνο χωρίς ειδικευμένους εκπαιδευτικούς,  σε άθλιες συνθήκες σε υπόγειες ανήλιαγες καγκελόφραχτες αίθουσες, κάτω από τις σκάλες, δίπλα στον καυστήρα, χωρίς καμιά υποδομή,  ενώ η παράλληλη διδασκαλία βρίσκεται στις περισσότερες περιπτώσεις στα χαρτιά.

-         Οι γονείς πληρώνουν διπλάσια και τριπλάσια από κάθε άλλο γονιό για την εκπαίδευση, την αγωγή, την αποκατάσταση και την περίθαλψη των παιδιών τους. Ενώ από την άλλη με τον σφαγιασμό επιδομάτων, συντάξεων και βοηθημάτων αποτελούν εύκολό στόχο για την εκμετάλλευσή τους από διάφορες Μ.Κ.Ο., «φιλανθρωπικές» οργανώσεις, τράπεζες και άλλους  επιτήδειους

 

Αλήθεια τι εξυπηρετεί το άρθρο 39 του ν. 4115/2013 που μπαίνει σαν προσθήκη στον αντιεκπαιδευτικό και αντιαναπηρικό νομό 3699/2008 που προβλέπει την υποχρεωτικότητα της ειδικής αγωγής ;;;

Πιστεύει κανείς πως αυτούς, που έχουν οδηγήσει στην πείνα και την εξαθλίωση την λαϊκή οικογένεια και πολύ περισσότερο τις οικογένειές παιδιών ΑμΕΑ, ξαφνικά τούς έπιασε ο πόνος για τα ανάπηρα παιδιά ;;;

Η διαμόρφωση αποκεντρωμένου Σχολικού Δικτύου Εκπαίδευσης και Υποστήριξης ( ΣΔΕΥ ) και η δημιουργία  Επιτροπής Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ ) ένα στόχο έχει, τη βίαιη και μαζική μετακίνηση όσο γίνεται πιο πολλών μαθητών ΑμΕΑ στα γενικά σχολεία, τη σταδιακή μείωση και κλείσιμο των ειδικών σχολείων ( ΣΜΕΑ ), αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.

Η επίθεση ενάντια στα δικαιώματα των λαϊκών οικογενειών, των εργαζόμενων, των αναπήρων και της νεολαίας κλιμακώνεται με την πολιτική της ιδιωτικοποίησης βασικών κοινωνικών τομέων όπως  η υγεία, η πρόνοια, η ειδική αγωγή και η παιδεία. Η επίθεση αυτή πλήττει σε πολλαπλάσιο βαθμό ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, όπως είναι οι ανάπηροι  και οι οικογένειές τους.

Χρόνια τώρα στ’ όνομα της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας συρρίκνωναν και υποβάθμιζαν το δημόσιο τομέα σε υγεία–πρόνοια-παιδεία, σαν προϋπόθεση για την προώθηση της εμπορευματοποίησής τους. Σήμερα έρχονται στ’ όνομα της κρίσης να δώσουν ένα μεγαλύτερο χτύπημα στις κοινωνικές κατακτήσεις και στα λαϊκά δικαιώματα.

 

  • Να καταργηθούν οι νόμοι που σφαγιάζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία και ειδικότερα οι Ν. 3699/2008 και Ν.4115/2013.
  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Πρόνοια και Ειδική Αγωγή.
  • Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να βρει το κατάλληλο γι’ αυτό σχολείο. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του, ούτε ένα παιδί σε σχολείο που δε θα παίρνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
  • Καθιέρωση τρίχρονης ειδικής προσχολικής αγωγής και ειδικών βρεφονηπιακών σταθμών αποκλειστικά δημοσίων και δωρεάν
  • Οργάνωση ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων ( τάξεις ένταξης )που να καλύπτουν όλες τις μορφές μαθησιακών δυσκολιών σε όλα τα πολυθέσια σχολεία
  • Ίδρυση 12ταξιων  Δημόσιων Ειδικών Σχολείων για όλες τις ομάδες των παιδιών με σοβαρές αναπηρίες που δυσχεραίνουν τη φοίτηση τους σε κοινό 12χρονο σχολείο. Σχολεία που θα παίρνουν υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες κάθε αναπηρίας ή πάθησης . Ειδική εκπαιδευτική μέριμνα για παιδιά με βαριές αναπηρίες ( νοητική υστέρηση, αυτισμό, πολλαπλές αναπηρίες κ.α.) που δεν έχουν τη δυνατότητα ολοκλήρωσης της βασικής εκπαίδευσης, με τη δημιουργία κέντρων αγωγής, εκπαίδευσης και δημιουργικής απασχόλησης και διημέρευσης
  • Ίδρυση σχολών « μεταλυκειακής»  Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με προγράμματα για όσα παιδιά δεν μπορούν να φοιτήσουν σε κοινές επαγγελματικές σχολές που να στοχεύουν στην αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων των ΑμΕΑ. 
  • Η ένταξη στα κοινά σχολεία να γίνεται με επιστημονικά και μόνο κριτήρια
  • Καταγραφή των ΑμΕΑ και των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οργάνωση κεντρικού φορέα μελέτης έρευνας των αναγκών, των ειδικών προβλημάτων , των μεθόδων και των μέσων αντιμετώπισης των διαφόρων ομάδων ΑμΕΑ και παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.     
  • Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού) στις μονάδες Ειδικής Αγωγής και Πρόνοιας. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες στα τμήματα ένταξης των γενικών σχολείων.

 

Η ΑΣΓΜΕ καλεί τις Ομοσπονδίες Γονέων της Αττικής, τις Ενώσεις τους Συλλόγους Γονέων, τους εργαζόμενους και τους εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή σε κινητοποίηση την  Παρασκευή 19 Απρίλη, στη 1 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας για να μην περάσουν τα σχέδιά τους.

 

                                    ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΠΡΟΝΟΙΑ

ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.