ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΚΟΙΝΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

-Συντονισμός κοινών δράσεων φορέων της Ειδικής Αγωγής
-Παράσταση Διαμαρτυρίας στο Υ.ΠΑΙ.Θ.ΠΑ την Τρίτη 11/12 στις 12.00

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012 στο Φάρο Τυφλών στην Καλλιθέα η προγραμματισμένη συνέλευση που διοργάνωσε o Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.Α). Σε αυτή συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από διάφορους τοπικούς συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε και Δ.Ε., μέλη από το ΔΣ της Δ.Ο.Ε., εκπρόσωποι από την Ο.Λ.Μ.Ε., εκπρόσωποι από το συντονιστικό των ΚΕΔΔΥ, το Δίκτυο Ειδικών Σχολείων, η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α, φορείς της Ειδικής Αγωγής και εκπρόσωποι από τους Συλλόγους Αποφοίτων Πανεπιστημιακών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής. Στη συνέλευση συζητήθηκε κυρίως το θέμα της ενημέρωσης και του συντονισμού των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών, συλλόγων εκπαιδευτικών, επιστημονικών φορέων εκπαίδευσης, συλλόγων γονέων και κηδεμόνων κ. α., αναφορικά με τη αποδόμηση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Η αναγκαιότητα κοινών δράσεων αφορά την απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α να καταργήσει τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο νέο οργανόγραμμά του, καθώς και με την κατάθεση για ψήφιση στη Βουλή νομοσχεδίου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α για το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης, στο άρθρο 39 του οποίου περιλαμβάνονται διατάξεις για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ίδρυση Ε.Δ.Ε.Α.Υ-Σ.Δ.Ε.Υ). Με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, σε συνδυασμό με τα μέτρα του νέου Μνημονίου που απολύουν χιλιάδες αναπληρωτές, η κυβέρνηση αποκαθηλώνει ό,τι απέμεινε από τη δημόσια και δωρεάν ειδική εκπαίδευση. Με συνοπτικές διαδικασίες θα διαλύσει ότι άφησαν όρθιο τα Μνημόνια και οι εκπαιδευτικές πολιτικές επιλογές των κυβερνήσεων, της ΕΕ και του ΔΝΤ.

Η κοινή μας δράση πρέπει στην παρούσα συγκυρία να επικεντρωθεί στην ανατροπή της ψήφισης και εφαρμογής αυτού του άρθρου, η οποία θα σημάνει την ουσιαστική υποβάθμιση της δημόσιας, δωρεάν ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Η διάλυση της Ειδικής Αγωγής θα σημάνει περιθωριοποίηση και εγκατάλειψη του σχολείου για χιλιάδες μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον, είναι ορατός ο κίνδυνος, λόγω της υπολειτουργίας ή κατάργησης των ΚΕ.Δ.Δ.Υ., να παρεισφρήσουν οι ιδιώτες (με το αζημίωτο) στην αξιολόγηση και την εξωσχολική υποστήριξη, καθώς οι δημόσιοι φορείς (ΚΕΔΔΥ, ΕΔΕΑΥ, ΣΜΕΑΕ και δήμοι) δε θα είναι σε θέση να παρέχουν επαρκείς υπηρεσίες.

Στα πλαίσια της κοινής συνέλευσης των φορέων της Ειδικής Αγωγής αποφασίστηκε:
Τρίωρη στάση εργασίας 11:00 με 14:00, για την Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012, από την Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α και με τη συμπαράσταση των δυο μεγάλων Ομοσπονδιών της χώρας, της Δ.Ο.Ε και της Ο.Λ.Μ.Ε, (κηρύσσοντας κι αυτές, διευκολυντικές στάσεις εργασίας), να βρεθούμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π), Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.), σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων μαθητών, εκπρόσωποι του αναπηρικού κινήματος σε Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας στις 12.00 στο Υπουργείο Παιδείας.

• Συγκέντρωση διαμαρτυρίας με τη συμμετοχή όλων των φορέων που παρέστησαν στη συνέλευση έξω από τη Βουλή, όταν θα ψηφίζεται το νομοσχέδιο.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
1. Καμία περικοπή στη Δημόσια Χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής και της Εκπαίδευσης γενικότερα. Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά!
Ο ευαίσθητος χώρος της Ειδικής Αγωγής δεν αντέχει άλλες περικοπές. Ήδη δεκάδες Τμήματα Ένταξης στη χώρα δεν λειτουργούν, κάποια άλλα υπολειτουργούν καθότι ένας εκπαιδευτικός εργάζεται σε δύο Τμήματα Ένταξης. Το ίδιο συμβαίνει και με την Παράλληλη Στήριξη. Εκατοντάδες παιδιά που δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη περιμένουν ακόμα τον εκπαιδευτικό ενώ ορισμένοι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να στηρίξουν δύο, τρία, τέσσερα παιδιά (Παράλληλες Στηρίξεις) ακόμα και σε διαφορετικά σχολεία! Καλούμε το Υπουργείο ν’ αναλάβει την πολιτική και συνταγματική ευθύνη και να καλύψει τώρα τα κενά. Ζητάμε οικονομική στήριξη (και όχι κλείσιμο) των Ειδικών Σχολείων, των Τμημάτων Ένταξης και των λοιπών δομών της ΕΑΕ. Είμαστε αντίθετοι με το κλείσιμο σχολικών δομών στο βωμό λογιστικών υπολογισμών.

2. Προώθηση της Συνεκπαίδευσης/Ένταξης των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στη Γενική Εκπαίδευση, αρκεί να πληρούνται και οι απαραίτητες προϋποθέσεις: δηλαδή να υπάρχει εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής στο Γενικό Σχολείο σε Τμήμα Ένταξης ή/και ως Παράλληλη Στήριξη, να υπάρχει Ειδικό Βοητικό Προσωπικό αν αυτό χρειάζεται, να υπάρχουν τα κατάλληλα υλικοτεχνικά μέσα και οι απαιτούμενοι χώροι για την Ένταξη κ.α.
Αυτή τη στιγμή το Υπουργείο προωθεί μια κακώς εννοούμενη Ένταξη των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Η κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, η επερχόμενη κατάργηση των ΚΕΔΔΥ, το σχέδιο νόμου που προβλέπει ότι το προσωπικό των Ειδικών Σχολείων και οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής των Γενικών Σχολείων θ’ ασχολούνται με τη διάγνωση (μέσω ΕΔΕΑΥ) φανερώνουν:
α) την πρόθεση του Υπουργείου να υποβαθμίσει την Ειδική Αγωγή και να προβεί σε μια άκριτη προώθηση όλων των παιδιών με ΕΕΑ στο Γενικό Σχολείο, μια προώθηση που χωρίς το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό, χωρίς ευαισθητοποιημένες σχολικές κοινότητες, χωρίς εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής που θα έχουν επιμορφωθεί στις ΕΕΑ, ΘΑ ΑΠΟΤΥΧΕΙ!
β) η Γενική Αγωγή και ο εκπαιδευτικός της γενικής τάξης θα δεχτεί μια εκ των ων ουκ ανευ πίεση και θ’ αξιολογηθεί γι’ αυτήν. Οι εκπαιδευτικοί της Γενικής Αγωγής θα θεωρηθούν ως υπεύθυνοι για την αποτυχία της ένταξης. Από την άλλη μεριά, η ανεργία περιμένει τους εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής, κάτι που ήδη λαμβάνει χώρα για εκατοντάδες συνάδελφους μας.
Για την ορθή Ένταξη απαιτείται ο καθορισμός οργανικής θέσης εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής και συναφών ειδικοτήτων (κοινωνικός λειτουργός, σχολικός ψυχολόγος, βοηθητικό προσωπικό κτλ.) σε κάθε Γενικό Σχολείο. Ζητάμε τη δημιουργία και όχι το κλείσιμο των Τμημάτων Ένταξης. Την αύξηση των εγκρίσεων Παράλληλης Στήριξης για τα παιδιά που μπορούν να ενταχθούν στο Γενικό Σχολείο.

3. Όχι στο κλείσιμο των ΚΕΔΔΥ – οι ΕΔΕΑΥ δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού όσον αφορά στη διάγνωση και στην εκπαιδευτική παρέμβαση. Τα ΚΕΔΔΥ πρέπει να υποστηριχτούν και να στελεχωθούν περισσότερο. Η μεταφορά της μοναδικής εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής από το ΚΕΔΔΥ Λάρισας για να καλύψει κενό στο ειδικό σχολείο Γαλανόβρυσης και η πειθαρχική δίωξη του προϊσταμένου του συγκεκριμένου ΚΕΔΔΥ για τη διαφωνία μ’ αυτή τη μετακίνηση είναι ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί με την υποστελέχωση στην Ειδική Αγωγή.

4. Σταθερή και Αξιοπρεπής Εργασία όλων των εκπαιδευτικών.
Το πρόβλημα της αδιοριστίας αγγίζει όλους τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και εκπορεύεται από το πάγωμα των διορισμών στην Παιδεία. Επιπλέον, με το Μνημόνιο 3 προωθείται η μαζική απόλυση των αναπληρωτών.
Ζητάμε ν’ αντιστραφεί η καταστροφική πορεία – υπάρχουν ανάγκες, υπάρχουν εκπαιδευτικοί: άμεση διεξαγωγή του ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής (ο οποίος είχε αποφασιστεί από την Πολιτεία με το σύστημα 60-40) και Μαζικοί Διορισμοί για το πλήθος των κενών στην Ειδική Αγωγή και την εκπαίδευση γενικά. Αυτή τη στιγμή οι διορισμοί μπορούν να γίνουν και μόνο με την προϋπηρεσία, αφού εκατοντάδες εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής έχουν συμπληρώσει 24 και 30 και 40 και 80 μήνες προϋπηρεσία!

5. «Καθαροί» πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής με βάση τον κλάδο και την προϋπηρεσία, όπως ισχύει για όλους τους άλλους αναπληρωτές.
Όχι στους διπλοεγγεγραμμένους αναπληρωτές (και στην ειδική, και στη γενική αγωγή).
Όχι στην πριμοδότηση των σεμιναρίων, των μεταπτυχιακών (τώρα και πλαστών, μέσω ξένων χωρών) και των διδακτορικών εις βάρος της προϋπηρεσίας.
ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.

6. Η Πολιτεία να καταργήσει και να μην υποστηρίζει τη βιομηχανία «προσόντων» στην Ειδική Αγωγή.
Να καταργηθούν με Υπουργική Απόφαση τα σεμινάρια 400 ωρών της «ντροπής» που εξακολουθούν να γίνονται (έναντι μεγάλης αμοιβής) από Πανεπιστήμια της χώρας.
Τα «σεμινάρια» παίζουν ακόμα ρόλο στις προσλήψεις αναπληρωτών και σε υπηρεσιακές μεταβολές π.χ. μεταθέσεις, αποσπάσεις.
Τα «επιμορφωτικά» προγράμματα ΕΣΠΑ να μην αποτελέσουν προσόν πρόσληψης/διορισμού/μετάθεσης στην Ειδική Αγωγή. Μ’ αυτόν τον τρόπο καταργείται ο βασικός τίτλος σπουδών στην Ειδική Αγωγή, καθώς και πάσα έννοια δικαίου, αφού ο οποιοσδήποτε θα μπορεί να «επιμορφώνεται» για κάποιες «ώρες» και να αλλάζει κλάδο!! Πρόκειται για εφαρμογή που μαζί με τα «σεμινάρια» ανοίγει τους Ασκούς της Κατάργησης κάθε κλάδου της εκπαίδευσης!
Ζητάμε ν’ αντικατασταθεί το πρόγραμμα ΕΣΠΑ Παράλληλης Στήριξης από προσλήψεις αναπληρωτών του τακτικού προϋπολογισμού. Το πρόγραμμα ΕΣΠΑ ελαστικοποιεί τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών (ατομικές συμβάσεις) και παραδίδει κομμάτι της Υποχρέωσης του Κράτους (βάση των ίδιων των νόμων) σε προσωρινά ευρωπαϊκά προγράμματα/κονδύλια.
Κάθε Στελέχωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης πρέπει να γίνεται με χρήματα του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού και όχι με προσωρινά χρήματα που αποδίδονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
www.satea.gr

Τα σχόλια είναι κλειστά.