Εγκύκλιος Ειδικής Αγωγής: εξαιρέσεις, αντιφάσεις, σκοπιμότητες

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Όπως κάθε Ιούλιο, έτσι και φέτος το ΥΠΔΒΜΘ μας εξέπληξε, ομολογουμένως όχι ευχάριστα.

Συγκεκριμένα, ενώ με το N.3848/2010 οι πίνακες αναπληρωτών παύουν να τροφοδοτούνται με νέα προϋπηρεσία από την 1η Ιουλίου 2010, η εγκύκλιος αναπληρωτών ΕΑΕ εξαιρεί τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ από τον παραπάνω νόμο. Η προϋπηρεσία θα προσμετράται ΜΟΝΟ γι’ αυτούς.Συγκεκριμένα:

Η διάταξη του άρθρου 9 παρ. 2 του ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/19.05.2010 τ. Α΄) που ορίζει ότι, οι ενιαίοι πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών που ισχύουν κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως παύουν να τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία προϋπηρεσίας από την 1η Ιουλίου 2010 και ισχύουν μέχρι την κατάρτιση των πινάκων που προβλέπονται στο άρθρο 3 (ήτοι των τελικών πινάκων κατάταξης εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ οι οποίοι θα καταρτιστούν μετά τη διενέργεια του νέου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ) δεν έχει εφαρμογή στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων ΕΑΕ δεδομένου ότι σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 20, 21 και 22 του ν. 3699/2008 (διατάξεις οι οποίες δεν καταργούνται από κάποια διάταξη μεταγενέστερων νόμων) η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών σε δομές τηςΕΑΕ προσμετράται στα τυπικά προσόντα.”

→ Γιατί γίνεται αυτή η εξαίρεση για την Ειδική Αγωγή; H προϋπηρεσία των άλλων κλάδων δε θα πρέπει να προσμετράται στα τυπικά τους προσόντα; Τι κρύβεται πίσω απ’ αυτή την εξαίρεση που κάνει κουρελόχαρτο τον «πολυπόθητο» Ν.3848/2010;

Αμέσως παρακάτω, η εγκύκλιος αναφέρει:

«β. Από τις διατάξεις της παρ. 5, περίπτ. α΄ του άρθρου 9 του ιδίου νόμου, με τις οποίες προστίθεται η παρ. 13 στο άρθρο 6 του ν. 3255/2004, ορίζεται ότι η προϋπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού, που προσφέρθηκε σε περισσότερους του ενός κλάδου, υπολογίζεται στον κλάδο στον οποίο προσφέρθηκε.»

→ Άρα κάποιος εκπαιδευτικός που δούλεψε στην Ειδική Αγωγή, θα μπορεί να πάρει την προϋπηρεσία του σ’ αυτήν (γιατί θεωρείται «τυπικό προσόν»), αλλά δε θα μπορεί να την πάρει στον κλάδο του π.χ. στον κλάδο των γενικών δασκάλων, γιατί «κάθε προϋπηρεσία υπολογίζεται στον κλάδο που προσφέρθηκε» και επιπρόσθετα ο Ν.3848/2010 ισχύει για όλους εκτός της Ειδικής Αγωγής. Στο πάγιο αίτημα μας για καθαρούς πίνακες αναπληρωτών με βάση το πτυχίο/κλάδο και την προϋπηρεσία, το Υπουργείο επιλέγει να «σπρώξει» τους πάντες –ειδικά τους νέους εκπαιδευτικούς που έχουν μηδενική προϋπηρεσία- στην Ειδική Αγωγή, αφού εκεί θα αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία (δίνοντας μια κάποια ελπίδα διορισμού στο μέλλον) ενώ στον κλάδο τους θα καταβαραθρώνεται. Η εξαίρεση που κάνει το Υπουργείο εξυπηρετεί σκοπιμότητες. Χρόνο με το χρόνο όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί, με ή χωρίς τυπικά προσόντα (όπως γίνεται με το ΕΣΠΑ), θα εισέρχονται στον χώρο της Ειδικής Αγωγής, με αποτέλεσμα να αποτελεί τη βαλβίδα αποσυμπίεσης για όλους τους κλάδους, όπου η προϋπηρεσία δεν προσμετράται. Η Ειδική Αγωγή θα στελεχωθεί πάλι με γνώμονα τη μικροπολιτική, τη λογιστική αντιμετώπιση της ανεργίας των εκπαιδευτικών, και σίγουρα όχι με τις ανάγκες των μαθητών μας για ποιοτική εκπαίδευση.

Βέβαια, την ίδια στιγμή που το Υπουργείο κάνει την εξαίρεση που διαιρεί τους εκπαιδευτικούς, πέφτει και στην αντίφαση των νόμων που ψήφισε. Σύμφωνα με την εγκύκλιο: “15.α. Με τις διατάξεις της περ. στ΄ της παρ. 2 του άρθρου 56 του ν.3966/2011 (ΦΕΚ118/24.05.2011 τ. Α΄) οι οποίες προστίθενται στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199/02.10.2008 τ. Α΄) ορίζεται ότι:

«Σε περίπτωση εξάντλησης των πινάκων (αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης) και εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις, αυτές καλύπτονται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών γενικής εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις των κλάδων ΠΕ70 Δασκάλων και ΠΕ71 Δασκάλων ΕΑΕ προσλαμβάνονται αναπληρωτές από τους πίνακες υποψήφιων αναπληρωτών ΕΑΕ των κλάδων ΠΕ60 Νηπιαγωγών και ΠΕ61 Νηπιαγωγών ΕΑΕ, αντίστοιχα, οι οποίοι: α) τοποθετούνται στην προκαταρκτική τάξη και στις τάξεις Α΄ και Β΄ των ειδικών δημοτικών σχολείων και β) παρέχουν παράλληλη στήριξη − συνεκπαίδευση σε μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των τάξεων Α΄ και Β΄ των λοιπών δημοτικών σχολείων. Η προϋπηρεσία των προσλαμβανομένων σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο προσμετράται στους κλάδους ΠΕ60 Νηπιαγωγών και ΠΕ61 Νηπιαγωγών ΕΑΕ, αντίστοιχα.”

→ Εδώ το Υπουργείο δεν αναγνωρίζει την προϋπηρεσία στον κλάδο που προσφέρθηκε (στην Ειδική Αγωγή) αλλά π.χ. για τους νηπιαγωγούς, την αναγνωρίζει στον κλάδο τους, στον ΠΕ60! Αυτό αντιφάσκει με όλα τα παραπάνω!

Όσον αφορά στην Παράλληλη Στήριξη, σύμφωνα με την εγκύκλιο:

Από την 1.9.2010, η παράλληλη στήριξη – συνεκπαίδευση μπορεί ναπαρέχεται και μέσω προγραμμάτων εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξημαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τα οποία εντάσσονται σε Πράξειςπου συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από το Δημόσιο στο πλαίσιο τουΕθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ), από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ 60 και ΠΕ70 που έχουν τα τυπικά προσόντα τοποθέτησης στην ΕΑΕ, ΠΕ 61, ΠΕ 71, ΠΕ 02.50, ΠΕ 03.50 καιΠΕ 04.50. Αν οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί δεν επαρκούν, στα προγράμματα αυτά μπορεί νασυμμετέχουν και οι λοιποί εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ 60 και ΠΕ 70, καθώς και εκπαιδευτικοίτων κλάδων ΠΕ 02, ΠΕ 03 και ΠΕ 04.

→ Το υπουργείο συνεχίζει και φέτος την πρακτική που ξεκίνησε πέρυσι. Βάζει μέσα σε τάξεις εκπαιδευτικούς χωρίς καμία επιμόρφωση, οι οποίοι, μπροστά στην πόρτα της ανεργίας, επιλέγουν το συγκεκριμένο κουτάκι της αίτησης. Από τη μία το ΥΠΔΒΜΘ “προετοιμάζει” εκπαιδευτικούς ΕΑΕ χωρίς κανένα κόστος (και καμία επιμόρφωση) με χρήματα της Ε.Ε. και από την άλλη διαλύει την Παράλληλη Στήριξη (και γιατί όχι την Ειδική Αγωγή στο σύνολό της αργότερα), χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις φωνές των παιδιών και τις καταγγελίες των γονιών τους για ποιοτική και ισότιμη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές.

Tα αιτήματα μας :

  • Είμαστε υπέρ της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας, όχι μόνο για την Ειδική Αγωγή αλλά για όλους τους εκπαιδευτικούς.
  • Ζητάμε «καθαρούς» πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, πίνακες με βάση τον κλάδο και την προϋπηρεσία. Όχι στους διπλοεγγεγραμμένους αναπληρωτές (και στην ειδική, και στη γενική αγωγή). Όχι στην πριμοδότηση των σεμιναρίων, μεταπτυχιακών, διδακτορικών εις βάρος της προϋπηρεσίας.

 

  • Ζητάμε να σταματήσει τώρα το πρόγραμμα ΕΣΠΑ, που ελαστικοποιεί τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών και παραδίδει κομμάτι της Υποχρέωσης του Κράτους (βάση των ίδιων των νόμων) σε προσωρινά ευρωπαϊκά προγράμματα/κονδύλια. Κάθε Στελέχωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης να γίνεται με χρήματα του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού και όχι με χρήματα που αποδίδονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για κατάρτιση (και όχι για μισθοδοσία).
  • Tα «επιμορφωτικά» προγράμματα ΕΣΠΑ, που γίνονται στο όνομα της έλλειψης εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής (οι οποίοι υπάρχουν αλλά δεν διορίζονται), να μην αποτελέσουν προσόν πρόσληψης/διορισμού/μετάθεσης στην Ειδική Αγωγή. Η επιλογή του Υπουργείου να αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία στην Ειδική Αγωγή και μόνο οδηγεί μαθηματικά στην «άλωση» της Ειδικής Αγωγής από εκπαιδευτικούς «ταχείας επιμόρφωσης» ΕΣΠΑ…

Σύλλογοι Αποφοίτων Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με κατεύθυνση στην εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες

Τα σχόλια είναι κλειστά.